contact@denisamanica.ro
  • Acasa
  • Despre mine ⌵
    • Despre blog
Denisa Mănica
  • Blog ⌵
    • A fi Părinte
    • Feminitate
    • Utile
    • Evenimente
  • Contact
  • Acasa
  • Despre mine ⌵
    • Despre blog
  • Blog ⌵
    • A fi Părinte
    • Feminitate
    • Utile
    • Evenimente
  • Contact
martie 22, 2017 | in Evenimente

Instrumente de marketing în blogging la Digital Parents Talks, ediţia a V-a

17353546_1121831761277106_7185913094627849169_n
Reading Time: 4 minutes

În timp ce majoritatea oamenilor așteaptă sosirea weekendului ca să își tragă sufletul în liniștea și confortul casei lor, la mine e invers. Eu abia aștept weekendul ca să pot evada. Las copiii în grija tatălui, și pe aici îmi e drumul. De data aceasta spre Apollo 111, unde a avut loc cea de-a cincea ediție Digital Parents Talks. Lună de lună, Ana și Lavinia organizează întâlniri cu subiecte de maxim interes pentru cei interesați să afle informații despre blogging. Ușor, ușor aceste întâlniri se transformă într-o școală pentru bloggeri, într-un incubator de idei. Dincolo de partea informațională, aceste întălniri ne oferă ocazia de a ne cunoaște mai bine între noi, de a ne prezenta și descoperi dincolo de articolele pe care le postăm fiecare pe blogul propriu. Interacțiunea este cel puţin inedită, pentru că lucrurile se întâmplă un pic altfel decât în mod obișnuit. Mai întâi citeşti un blog şi faci cunoştinţă cu gândurile, frământările, temerile, interesele sau bucuriile unei persoane, și mai apoi cu persoana.

Sâmbăta aceasta Robert Katai, Content Marketing Strategist la Snack Tools și fondator Instagramology, a bătut drum lung  ca să ne vorbească despre Banalităţi de marketing în blogging. Aşa i-a plăcut lui să îşi intituleze prezentarea, dar pentru mulţi dintre noi, informaţiile numai banale nu au fost. 🙂 Apoi am avut parte de un workshop aplicat şi am învăţat să facem notificări smart pentru cititorii noştri, bannere şi visualuri.

Pentru că tot a trebuit să avem laptopul asupra noastră (pentru partea practică), am renunţat la agendă şi pix şi mi-am luat notiţe direct într-un document Word. Absorbită de multitudinea informaţiilor, am pierdut din vedere salvarea lui. La final, cineva a întrerupt alimentarea laptopului şi duse pe vecie au fost şi notiţele mele. 🙂 Din fericire, esenţialul a rămas pe undeva, dar cum verba volant, scripta manent, măcar în al doisprezecelea ceas să mă asigur că parte din ce am aflat sâmbătă va rămâne mereu cu mine.

Recunosc că pentru nivelul meu, unele informaţii au fost destul de avansate, dar mă bucur că am ocazia să le aflu de pe acum. Discuţiile despre monetizare sunt premature, însă nu pot spune că la un moment dat nu mi-ar plăcea să trec la nivelul următor. Nu visăm cu toţii să îmbinăm utilul cu plăcutul, să ne putem plăti facturile din hobby-urile noastre?!? 🙂 Dar până acolo, mi-a plăcut prezentarea lui Robert pentru că mi s-a părut foarte utilă şi la subiect. Mai jos sunt prezentate câteva idei aşa cum le-am reţinut şi perceput eu:

  • există oameni cu blog şi bloggeri. Nu te poţi numi blogger dacă ai un blog, însă dacă îi dedici mare parte din resursele tale (timp, energie, bani) şi ajungi să trăieşti din scriitura ta, atunci lucrurile se schimbă.
  • de ce scriem pe blog şi nu într-un jurnal? Mie mi se pare evident faptul că nu scriem exclusiv pentru noi. Da, o fi scrisul o formă de terapie, un mod de a-ţi ordona gândurile, dar dacă alegi să o faci public, pe un blog, atunci scrii şi pentru oameni.
  • conţinutul necesită documentare, trebuie să fie transparent şi să transmită emoţie, dar şi corect scris din punct de vedere gramatical. E nevoie să îţi identifici stilul, să îl perfecţionezi, să mergi la cursuri de scriere creativă dacă e nevoie (eu abia aştept workshopu-ul de pe 1 aprilie al Livianei Tane 🙂 ). De asemenea, ar fi util să aduci pe blog părerea specialiştilor.
  • comunitatea care se adună în jurul bloggului este foarte importantă şi este de dorit să identifici nevoile ei, să abordezi subiecte de interes general în articolele tale. Acest lucru mie mi se pare destul de dificil de înfăptuit, pentru că oamenii nu sunt obişnuiţi să lase feedback. Dar în timp cred că lucrurile se vor regla.
  • constanţa, cât de des scriem pe blog. Aici se evidenţiază mult mai mult diferenţele între oamenii cu blog şi bloggeri. Primii îşi pot permite să scrie mai rar, când simt că au ceva care merită spus sau ceva pe care vor să îl împărtăşească, însă bloggerii  au nevoie de un plan editorial.
  • care este Unique Value Propisition -ul tău, cu ce te diferenţiezi de cele aproape 10 000 de bloguri active, în general, şi de blogurile de pe aceeaşi nişă cu tine, în special. Aici aş spune că este vorba despre toate cele menţionate mai sus, dar care să poarte amprenta ta. Pentru că toţi suntem unici în felul nostru, nu? Doar că e nevoie să identificăm acel ceva.
  • promovarea contează în orice domeniu, deci şi în blogging. Există voci care spun că e de preferat să creşti organic. Dar dacă există posibilitatea să te promovezi, să ajungi la grupul tău ţintă, de să nu o faci? În plus, unele lucruri sunt mai complicate decât acum câţiva ani, altele mai facile, important este să testezi până îţi găseşti calea.
  • cele mai folosite platforme de social media sunt Facebook, Instagram, Youtube, dar te poţi folosi şi de Twitter, G+, Pinterest, LinkedIN, Snapchat.
  • brandul personal se construieşte pe baza muncii tale. Aceasta este o idee cu care eu rezonez foarte mult.

Concluzia la final de zi a fost că pentru a face blogging de calitate, la nivel profesionist, trebuie să gândeşti precum un antreprenor şi să investeşti în el (aparatură, cursuri, upgrade, mentenanţă blog, networking, poze, etc..). Munca ta de pe blog este tot un produs, care are nevoie de îmbunătăţiri pentru a ţine pasul cu vremurile şi nevoile celor pentru care scrii. Nu cred că le poţi face pe toate de la început, dar pe măsură ce lucrurile prind contur şi se dezvoltă în direcţia dorită, poţi face paşi mărunţi către nivelul următor.

Puteţi continua documentarea pe acest subiect şi de la alţi bloggeri, care au fost în sală şi care cu siguranţă nu şi-au pierdut notiţele: 🙂

  1. staupenet.ro
  2. iulianaroca.ro
  3. mamicaautentica.ro
  4. mamicaurbana.ro
  5. despresufletulmeu.wordpress.com
  6. carmenradu.ro
  7. mamicaactiva.com
  8. bebeh.ro
  9. revelatiideparinte.ro
  10. andreeadragomir.blogspot.ro

Mulţumesc ParentingPR pentru organizare şi oportunitate, Apollo 111 pentru găzduire şi cafeaua de socializare, sponsorilor Snack Tools şi Skin Novels, iar lui Mihai Răitaru pentru poze.

 

 

Similare

Tags: blogging investiţie marketing în blogging şcoală pentru bloggeri
Join Discussion
4 0

Article by Denisa

Bună! Eu sunt Denisa și îți urez bun venit în lumea mea! Îndrăgostită de familia mea, de cărți, de dezvoltare personală și psihoterapie scriu cu pasiune despre lucruri frumoase sau mai puțin frumoase, despre povești de viață pe măsură ce le trăiesc. Sunt consilier de dezvoltare personală și psihoterapeut integrativ în formare, așa că dacă ți se pare că te pot ajuta cu ceva, dă-mi de știre folosind formularul de contact.

Previous StorySunt mămică, deci mă dezvolt! 10 abilităţi pe care mi le-am îmbunătăţit de când am copii Next StoryCând mâncărimea din taste nu ne dă pace…

Comments

  1. Magda martie 22, 2017 Răspunde

    Ai rezumat foarte bine și fără notițe, iar concluzia mă bucură mult, înseamnă că ne mai vedem la cursuri și evenimente. Mă bucur că ne-am cunoscut! Spor la scris și mulțumesc pentru link.

    • Denisa martie 23, 2017 Răspunde

      Mulţumesc, Magda! Cred că mie mi-au rămas în minte aspectele care mă preocupă pe mine acum la început de drum. Tocmai de aceea am adăugat şi celelalte link-uri, să avem o imagine de ansamblu, cu informaţii complete. Cu siguranţă ne mai vedem, abia aştept! :)

  2. andreea martie 23, 2017 Răspunde

    Si eu am scris si las aici, asa cum am promis :-) https://andreeadragomir.blogspot.ro/2017/03/trec-de-la-om-cu-blog-la-blogger.html

    • Denisa martie 23, 2017 Răspunde

      Adăugat, Andreea! Mulţumesc! Foarte faine bannerele, le-am admirat încă de sâmbătă. :)

Cancel Reply

(not be shared)

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cauta un articol

Facebook

Facebook

Abonare E-mail

Vei primi notificari pe e-mail, despre fiecare postare noua.

Alătură-te celorlalți 23 de abonați

Ultimele Articole

  • Red & Black Online Workshop (2)

    “Din interior la exterior” – primul meu workshop online pentru tine

  • IMG_20220205_180212

    Să sperăm că acesta este sfârșitul (gânduri din izolare)

  • IMG_20220120_092340

    DE CE și CUM să îți scrii o scrisoare la început de an…

  • people-2587353_1280

    Cum se simte Crăciunul tău, atunci când nu mai trăiești în România?

  • 260605489_881390729225297_5174927168452504290_n

    Un an și (aproape) patru luni de aventură olandeză

Scriu despre

alimentație sănătoasă alăptare autocontrol blog blogging cadouri campanie comunitate conștientizare copii copiii cuplu călătorii cărţi educaţie emoţii eveniment feminitate fotografii de familie frumuseţe handmade informaţie investiţie iubire necondiţionată maternitate mămicie noi doi Oana Moraru parenting relaţie responsabilitate reţete reţete fără zahăr sănătate sărbătoare teatru Tv vacanţă viaţa e frumoasă vulnerabilitate work at home moms zile din viața noastră îngrijire şcoală pentru bloggeri şcoală pentru părinţi

Discuţii, discuţii

  • Denisa la Un an și (aproape) patru luni de aventură olandeză
  • Flori la Un an și (aproape) patru luni de aventură olandeză
  • Adriana la “Din interior la exterior” – primul meu workshop online pentru tine
  • Natalia Dabija la “Din interior la exterior” – primul meu workshop online pentru tine
  • Laura la Cum se simte Crăciunul tău, atunci când nu mai trăiești în România?

Categorii

  • A fi părinte
  • Campanii
  • Evenimente
  • Feminitate
  • Utile

Caută

Linkuri utile

  • Politică de confidențialitate

Arhivă

mai 2022
L Ma Mi J V S D
« feb.    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Copyright DenisaMănica.ro | Web-Design by Cloudberries.ro