În timp ce majoritatea oamenilor așteaptă sosirea weekendului ca să își tragă sufletul în liniștea și confortul casei lor, la mine e invers. Eu abia aștept weekendul ca să pot evada. Las copiii în grija tatălui, și pe aici îmi e drumul. De data aceasta spre Apollo 111, unde a avut loc cea de-a cincea ediție Digital Parents Talks. Lună de lună, Ana și Lavinia organizează întâlniri cu subiecte de maxim interes pentru cei interesați să afle informații despre blogging. Ușor, ușor aceste întâlniri se transformă într-o școală pentru bloggeri, într-un incubator de idei. Dincolo de partea informațională, aceste întălniri ne oferă ocazia de a ne cunoaște mai bine între noi, de a ne prezenta și descoperi dincolo de articolele pe care le postăm fiecare pe blogul propriu. Interacțiunea este cel puţin inedită, pentru că lucrurile se întâmplă un pic altfel decât în mod obișnuit. Mai întâi citeşti un blog şi faci cunoştinţă cu gândurile, frământările, temerile, interesele sau bucuriile unei persoane, și mai apoi cu persoana.
Sâmbăta aceasta Robert Katai, Content Marketing Strategist la Snack Tools și fondator Instagramology, a bătut drum lung ca să ne vorbească despre Banalităţi de marketing în blogging. Aşa i-a plăcut lui să îşi intituleze prezentarea, dar pentru mulţi dintre noi, informaţiile numai banale nu au fost. 🙂 Apoi am avut parte de un workshop aplicat şi am învăţat să facem notificări smart pentru cititorii noştri, bannere şi visualuri.
Pentru că tot a trebuit să avem laptopul asupra noastră (pentru partea practică), am renunţat la agendă şi pix şi mi-am luat notiţe direct într-un document Word. Absorbită de multitudinea informaţiilor, am pierdut din vedere salvarea lui. La final, cineva a întrerupt alimentarea laptopului şi duse pe vecie au fost şi notiţele mele. 🙂 Din fericire, esenţialul a rămas pe undeva, dar cum verba volant, scripta manent, măcar în al doisprezecelea ceas să mă asigur că parte din ce am aflat sâmbătă va rămâne mereu cu mine.
Recunosc că pentru nivelul meu, unele informaţii au fost destul de avansate, dar mă bucur că am ocazia să le aflu de pe acum. Discuţiile despre monetizare sunt premature, însă nu pot spune că la un moment dat nu mi-ar plăcea să trec la nivelul următor. Nu visăm cu toţii să îmbinăm utilul cu plăcutul, să ne putem plăti facturile din hobby-urile noastre?!? 🙂 Dar până acolo, mi-a plăcut prezentarea lui Robert pentru că mi s-a părut foarte utilă şi la subiect. Mai jos sunt prezentate câteva idei aşa cum le-am reţinut şi perceput eu:
- există oameni cu blog şi bloggeri. Nu te poţi numi blogger dacă ai un blog, însă dacă îi dedici mare parte din resursele tale (timp, energie, bani) şi ajungi să trăieşti din scriitura ta, atunci lucrurile se schimbă.
- de ce scriem pe blog şi nu într-un jurnal? Mie mi se pare evident faptul că nu scriem exclusiv pentru noi. Da, o fi scrisul o formă de terapie, un mod de a-ţi ordona gândurile, dar dacă alegi să o faci public, pe un blog, atunci scrii şi pentru oameni.
- conţinutul necesită documentare, trebuie să fie transparent şi să transmită emoţie, dar şi corect scris din punct de vedere gramatical. E nevoie să îţi identifici stilul, să îl perfecţionezi, să mergi la cursuri de scriere creativă dacă e nevoie (eu abia aştept workshopu-ul de pe 1 aprilie al Livianei Tane 🙂 ). De asemenea, ar fi util să aduci pe blog părerea specialiştilor.
- comunitatea care se adună în jurul bloggului este foarte importantă şi este de dorit să identifici nevoile ei, să abordezi subiecte de interes general în articolele tale. Acest lucru mie mi se pare destul de dificil de înfăptuit, pentru că oamenii nu sunt obişnuiţi să lase feedback. Dar în timp cred că lucrurile se vor regla.
- constanţa, cât de des scriem pe blog. Aici se evidenţiază mult mai mult diferenţele între oamenii cu blog şi bloggeri. Primii îşi pot permite să scrie mai rar, când simt că au ceva care merită spus sau ceva pe care vor să îl împărtăşească, însă bloggerii au nevoie de un plan editorial.
- care este Unique Value Propisition -ul tău, cu ce te diferenţiezi de cele aproape 10 000 de bloguri active, în general, şi de blogurile de pe aceeaşi nişă cu tine, în special. Aici aş spune că este vorba despre toate cele menţionate mai sus, dar care să poarte amprenta ta. Pentru că toţi suntem unici în felul nostru, nu? Doar că e nevoie să identificăm acel ceva.
- promovarea contează în orice domeniu, deci şi în blogging. Există voci care spun că e de preferat să creşti organic. Dar dacă există posibilitatea să te promovezi, să ajungi la grupul tău ţintă, de să nu o faci? În plus, unele lucruri sunt mai complicate decât acum câţiva ani, altele mai facile, important este să testezi până îţi găseşti calea.
- cele mai folosite platforme de social media sunt Facebook, Instagram, Youtube, dar te poţi folosi şi de Twitter, G+, Pinterest, LinkedIN, Snapchat.
- brandul personal se construieşte pe baza muncii tale. Aceasta este o idee cu care eu rezonez foarte mult.
Concluzia la final de zi a fost că pentru a face blogging de calitate, la nivel profesionist, trebuie să gândeşti precum un antreprenor şi să investeşti în el (aparatură, cursuri, upgrade, mentenanţă blog, networking, poze, etc..). Munca ta de pe blog este tot un produs, care are nevoie de îmbunătăţiri pentru a ţine pasul cu vremurile şi nevoile celor pentru care scrii. Nu cred că le poţi face pe toate de la început, dar pe măsură ce lucrurile prind contur şi se dezvoltă în direcţia dorită, poţi face paşi mărunţi către nivelul următor.
Puteţi continua documentarea pe acest subiect şi de la alţi bloggeri, care au fost în sală şi care cu siguranţă nu şi-au pierdut notiţele: 🙂
- staupenet.ro
- iulianaroca.ro
- mamicaautentica.ro
- mamicaurbana.ro
- despresufletulmeu.wordpress.com
- carmenradu.ro
- mamicaactiva.com
- bebeh.ro
- revelatiideparinte.ro
- andreeadragomir.blogspot.ro
Mulţumesc ParentingPR pentru organizare şi oportunitate, Apollo 111 pentru găzduire şi cafeaua de socializare, sponsorilor Snack Tools şi Skin Novels, iar lui Mihai Răitaru pentru poze.
Ai rezumat foarte bine și fără notițe, iar concluzia mă bucură mult, înseamnă că ne mai vedem la cursuri și evenimente. Mă bucur că ne-am cunoscut! Spor la scris și mulțumesc pentru link.
Mulţumesc, Magda! Cred că mie mi-au rămas în minte aspectele care mă preocupă pe mine acum la început de drum. Tocmai de aceea am adăugat şi celelalte link-uri, să avem o imagine de ansamblu, cu informaţii complete. Cu siguranţă ne mai vedem, abia aştept! :)
Si eu am scris si las aici, asa cum am promis :-) https://andreeadragomir.blogspot.ro/2017/03/trec-de-la-om-cu-blog-la-blogger.html
Adăugat, Andreea! Mulţumesc! Foarte faine bannerele, le-am admirat încă de sâmbătă. :)